Hur artikelmarknadsföring kan öka försäljningen och skapa varumärkeskännedom

Artikelmarknadsföring är ett utmärkt sätt att marknadsföra en produkt eller tjänst genom att locka trafik till din webbplats. Det kan också öka försäljningen och förbättra varumärkeskännedomen. Så länge du följer några enkla riktlinjer kan artikelmarknadsföring vara ett utmärkt sätt att bygga varumärkeskännedom och öka försäljningen.

Den första är att identifiera din målmarknad. Bestäm sedan vilka kategorier och nyckelordfraser som är relevanta för din verksamhet. När du har identifierat de rätta kategorierna och nyckelorden ska du ta fram ett produktionsschema. När du har slutfört ditt produktionsschema publicerar du dina artiklar på ditt företags eller din enskilda webbplats eller skickar dem till tjänster för artikelinlämning.

Många kunder hittar numera produkter och tjänster via sökmotorer. De ägnar också stor uppmärksamhet åt recensioner. Genom att generera positiv feedback genom artikelmarknadsföring kan du se till att negativ feedback inte påverkar ditt företags eller varumärkes synlighet. Det hjälper dig också att undvika negativ PR, en situation som kallas svart PR. I stället för att gå vilse i havet av negativ feedback kan artikelmarknadsföring hjälpa ditt företag att bygga upp ett positivt varumärke i sökmotorerna och öka försäljningen.

Det mest effektiva artikelskrivandet är informativt och intressant. Se till att den svarar på dina kunders frågor. Förutom att vara informativ bör du också injicera lite personlighet i dina artiklar. Prospekter är mer benägna att komma ihåg artiklar med en personlig prägel. Att intervjua kunder och produktteam är ett bra sätt att samla insikter om de frågor som de ställer mest.

Strategi för artikelmarknadsföring – hur du använder artikelmarknadsföring för att generera trafik till din webbplats

Ett av de bästa sätten att generera trafik till din webbplats är att använda artikelmarknadsföring. Själva artikeln ska vara informativ och innehålla länkar tillbaka till din webbplats. Oavsett om du väljer att publicera en artikel på din blogg eller på en webbplats måste du se till att du inkluderar en bio- och webbplatslänk för varje artikel. Dessa biografier kan placeras i slutet av artikeln, i slutet av resursrutan eller strategiskt placerade på din webbplats. Målet med artikelmarknadsföring är att locka besökare och i slutändan omvandla dem till leads.

Förutom att skriva bör du införliva bilder och videor i dina artiklar. På så sätt kommer läsarna att vara mer benägna att hitta ditt innehåll i sökmotorerna. Du bör också se till att organisera ditt innehåll i kategorier och taggar. När det är möjligt bör du också inkludera kreativa funktioner bilder, grafer, videor och andra medier som fångar läsarnas uppmärksamhet.

Användning av en artikelmarknadsföringsstrategi kommer att öka din sökmotoroptimering, öka din sidrankning och dra mer målinriktad trafik till din webbplats. Dessutom kommer du att kunna locka fler kunder eftersom besökare som klickar på dina artiklar redan är potentiella kunder.

Grunderna för social marknadsföring

  • Den grundläggande förutsättningen för social marknadsföring är att skapa en beteendeförändring.
  • Till skillnad från en traditionell marknadsföringskampanj, som syftar till att göra en försäljning och tjäna pengar från konsumenten, syftar en social marknadsföringskampanj till att ändra en målgrupps beteende genom att erbjuda en fördel för samhället.
  • För att vara effektiv måste fördelen vara viktigare än kostnaden.